U susret beogradskom sajmu automobila, KIA je predstavila najvažnije novitete koje će publika imati prilike da vidi na štandu ovog južnokorejskog proizvođača.

Najveći novitet svakako je Kia Niro, krosover C segmenta, koji u svojoj drugoj generaciji donosi više prostora u kabini i veliki izbor pogonskih opcija.

Međuosovinsko rastojanje je produženo na 2.720 mm, dok zapremina prtljažnog prostora iznosi od 348 do 475 litara u zavisnosti od opcije motora.

Nema više klasičnih benzinaca i dizelaša, već su u ponudi samo elektrifikovane verzije. Reč je o klasčnom hibridu, plag-in hibridu i potpuno električnom pogonu.

Prva dva čine kombinacija 1,6 GDI atmosferca sa 105 KS i elektro-motora. Klasičan hibrid ima bateriju kapaciteta 1,32 kW i elektro-motor od 44 KS. Ukupna snaga sistema je 141 KS.

Plag-in hibrid ima jači elektro-motor sa 84 KS, i bateriju većeg kapaciteta od 11,1 kWh. Ukupna snaga sistema je 183 KS.

Najsnažnija je potpuno električna verzija svojih 204 konja i 255 Nm. Autonomija bi trebalo da bude od 460 km na otvorenom pa sve do 604 km u gradu.

Cene Kije Niro počinju od 35.990 evra koliko košta klasičan hibrid u najnižem paketu opreme. Plag-in hibrid košta 49.990 evra i dostupan je samo u najvišem od ukupno pet paketa opreme.

Za sve ove modele kupci mogu da ostvare popust do 1.500 evra ukoliko se odluče za plaćanje u kešu (virmansko plaćanje).

Električni Niro može da se nabavi od 52.499 evra, s tim što je moguće ostvariti popust za gotovinsko plaćanje u iznosu do 7.000 evra.

Druga dva noviteta su Kia Sorento u hibridnim varijantama i redizajnirani Kia XCeed.

Najveći SUV Kije je, osim 2,2 dizelaša sa 202 konjske snage i verzijama sa prednjim i pogonom na sva četiri točka, od sada na našem tržištu dostupan i kao hibrid i plag-in hibrid.

I ovde obe elektrifikovane verzije pokreće kombinacija benzinca i elektro-motora. U slučaju Sorenta, to su 1,6 turbo sa 180 KS i elektro-motori, ukupne snage 230 (hibrid) i 265 KS (plag-in hibrid).

Još jedna bitna informacija je da je moguće poručiti Sorento sa pet i sedam sedišta, bez obzira na motor. Cene počinju od 51.999 evra za dizelaša. Doplata za 4×4 pogon je 2.000 evra.

Hibridi sa prednjim pogonom startuju od 54.499 evra. I ovde za 4×4 pogon treba dodati 2.000 evra. Kod plag-in hibrida je standard, a njegova početna cena je 64.499 evra. Džokeri sa popustom do 4.000 evra važe i kod Sorenta ukoliko se odlučite za gotovinsko plaćanje.

Kao i prethodnika, i novog Sorenta za evropsko tržište proizvode u Kijinoj fabrici u gradu Hwasung u Južnoj Koreji.

Na kraju, treći novitet je redizajnirani Kia XCeed, koji je kao standard dobio potpuno digitalne instrumente i mnoge druge izmene sa ciljem da se utiče na povećanje bezbednosti i komfora.

U osveženoj ponudi na raspolaganju su tri benzinska turbo motora s direktnim ubrizgavanjem goriva (T-GDi). Trocilindrični 1,0-litarski motor T-GDi nudi 120 KS i 172 Nm, dok četvorocilindrični 1,5-litarski motor T-GDi nudi 160 KS i 253 Nm.

Najsnažniji u ponudi je 1,6-litarski T-GDI, identičan kao u verzijama Ceed GT i ProCeed GT. S najvećom snagom od 204 KS i 265 Nm omogućava Kiji XCeed da od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,5 sekundi.

I daje je u ponudi 1,6 dizelaš sa 136 KS koji je dobio tehnologiju lakog hibrida. Cene počinju od 25.399 evra, s tim što je moguće ostvariti dodatnih 3.100 evra uštede uz bonus džoker prilikom kupovine za keš (virmansko plaćanje).

Za većinu modela je moguće ostvariti i državnu subvenciju prilikom nabavke. Za hibride ona je 2.500 evra, za plag-in hibride 3.500 a za potpuno električne modele pomoć države je u iznosu od 5.000 evra.